Jak schudnąć po czterdziestce?

Czterdziestka to magiczny czas, kiedy czujemy, że przekroczyliśmy pewną barierę. Jesteśmy starsi, dojrzalsi, mamy już odchowane dzieci, stabilne życie, i wreszcie możemy wziąć się za siebie. Najwyższy czas! Zobacz, jak sobie pomóc w walce o lepszą sylwetkę po czterdziestce!

Jak zmienia się ciało po 40.

Z wiekiem zarówno kobiety jak i mężczyźni zaczynają przekwitać. Absolutnie normalne jest więc, że metabolizm delikatnie zwalnia. Trudno jest w wieku 40 lat utrzymać masę ciała dwudziestolatki jedząc bez ograniczeń. U kobiet metabolizm jest spowolniony o 7% bardziej niż u mężczyzn, co wynika z bardziej rozbudowanej u panów tkanki mięśniowej. Oprócz tego, ciało z wiekiem traci elastyczność. To dlatego skóra staje się bardziej obwisła, co może dawać wrażenie bardziej okrągłej twarzy, pulchniejszych ramion czy odstającego brzuszka.

Co zrobić ze sobą po 40. roku życia?

Z wiekiem spada nie tylko metabolizm, ale również pragnienie. Pije się więc dużo mniej wody, niż potrzeba. Niestety, nie wpływa to korzystnie na tempo przemiany materii. Mając 40 lat możesz skupić się już wyłącznie na sobie – własnej karierze, dokształcaniu, pasjach, a także na utrzymaniu zgrabnej sylwetki. Należy koniecznie wdrożyć odpowiednią aktywność fizyczną, która pomoże w przyspieszeniu tempa metabolizmu i ujędrni skórę. Do tego lekka dieta o zmniejszonej kaloryczności i właściwe nawodnienie – i już po kilku tygodniach będzie można cieszyć się pierwszymi rezultatami!

Jak schudnąć w dojrzałym wieku?

Połączenie diety i aktywności fizycznej jest kluczowym elementem odchudzania w każdym wieku
, również dla kobiet i mężczyzn po czterdziestce. Czym powinna się charakteryzować dieta dla osób dojrzałych pragnących schudnąć? Jak powinny wyglądać ich ćwiczenia fizyczne?

Dieta: Przede wszystkim z wiekiem spada zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli idąc za głosem przyzwyczajenia jemy dokładnie takie same porcje co dwadzieścia lat temu, nie ma się co dziwić, że organizm odkłada nadmiar w postaci tłuszczyku. Zerknij do norm żywienia i zobacz, jaka jest Twoja optymalna kaloryczność – zmniejsz ją o 200-300 kcal, dzięki czemu nie odczujesz, że jesteś na drakońskiej diecie, a schudniesz w widoczny sposób!
Postaw na dużą ilość warzyw i owoców – niech stanowią podstawę Twojego wyżywienia. Dzięki temu dostarczysz sobie nie tylko witamin, ale też błonnika niezbędnego do przyspieszenia metabolizmu. Wspomożesz też walkę z cellulitem! Do diety warto włączyć buliony na kościach, czy produkty z żelatyną – pozwalają one uzupełnić zapasy kolagenu i tym samym ujędrnić skórę oraz wzmocnić ją.
Zasmakuj w kuchni śródziemnomorskiej! Niech sałata z oliwą z oliwek, sokiem z cytryny i przyprawami stanie się Twoją ulubioną przystawką – obecnie coraz częściej zastępuje ona popularną włoską pastę. Taka sałata skutecznie zapycha żołądek i umożliwia zjedzenie mniejszej porcji właściwego dania, dzięki czemu redukuje kaloryczność!


Aktywność fizyczna: Osoby dojrzałe nie powinny rezygnować z uprawiania sportu, a wręcz powinny się do niego przekonać. Warto jednak, aby wybrały taką dyscyplinę, która nie powoduje skutków ubocznych, na przykład przeciążenia stawów. Najbardziej korzystnym do poprawienia metabolizmu będzie trening interwałowy. Jeśli nie masz na niego czasu – postaw na tak zwane tabaty, czyli krótkie, ale bardzo intensywne ćwiczenia, które bardzo angażują mięśnie do pracy i przyspieszają spalanie tłuszczu. Takie interwały są szczególnie korzystne dla osób, które z racji obowiązków zawodowych i innych nie mogą poświęcać na treningi 1-2 godzin dziennie, kilka razy w tygodniu.

Podsumowując, warto nastawić się na to, że odchudzanie w dojrzałym wieku nie będzie już tak szybkie jak w wieku 20 lat. Może jednak być bardzo efektywne, jeśli tylko wdrożymy nową, lepszą dietę na stałe, i pokochamy aktywność fizyczną każdego dnia! Spowolniony metabolizm warto przyspieszać domowymi sposobami, a ubytki w skórze – uzupełniać, i to nie tylko przez zabiegi kosmetyczne!

Tym sposobem nawet po czterdziestce można stać się zadbaną kobietą/atrakcyjnym mężczyzną!

Pomóc Ci w tym może indywidualny program żywieniowy !




Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *